Aloeta - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu Aloeta - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu

Aloeta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

17 April 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

De vorige keer schreef ik al dat ik op weg was naar de Mentawai eilanden ( Siberut) om daar 10 dagen met de Mentawai stam te leven.
Van te voren natuurlijk een beetje sceptisch want hoe authentiek zou het nog zijn, ik was een beetje bang voor het Volendam-effect.
Renee, een italiaanse jongen, had contact met een lokale gids.
Na een boottocht van 12uur op een gammele houten boot, overbeladen met mensen kippen ratten en vlooien kwamen we aan op Siberut.
Daar hebben we echt een fantastische trekking gehad. Onze gids bleek inderdaad zeer lokaal te zijn. Hij heeft ons meegenomen naar zijn huis, en huizen van zijn familie.

Om even een beeld te schetsen over Siberut. Er komt 1x per week een boot aan, dat is het enige contact met het vasteland, er zijn geen wegen op het eiland, het vervoer gaat per uitgeholde boomstam.
De mensen daar leven van vermalen boompulp (klinkt net zo lekker als het is) kokosnoten, bananen, vissen en de jacht. Rijkdom zie je aan het aantal kippen en of varkens.

Doordat het veel en hard regent op het eiland, is het 1 grote modderige bende. Maar wat een geweldige ervaring. Onze gids kon niet lezen, wist niet hoe oud hij was (het begrip tijd is moeilijk zonder horloge oid) en was 1x op het vasteland geweest waar zijn slipper vastkwam in die rare bewegende trap (aka de roltrap)

Voor mij staat deze ervaring met stip op nummer 1. Het was een unieke ervaring om een ruime week te leven in een samenleving die zo anders is als wij gewend zijn.
De foto's spreken verder wel voor zich denk ik :)

Inmiddels is mijn trip al bijnnnna over. Ik ben net aangekomen in Kuals Lumpur, een super grote beschaafde stad, en verkeer een beetje in een cultuur shock na mijn wilde avondturen in de jungle.
De komende twee weken ga ik denk ik wijden aan op het strand liggen en bruin worden :)

  • 17 April 2009 - 09:36

    Walraed:

    Heerlijk om weer iets van je te lezen. ik kreeg bijna het gevoel dat je had besloten om in het oerwoud te blijven! Wat een prachtige ervaring moet dit geweest zijn, en dan nu het contrast met Kuala Lumpur; dat is dan ook wel weer het andere uiterste. Op de foto's te zien ben je zelfs wat afgevallen; van boompulp word je dus kennelijk niet dik! Nou ik denk dat je deze belevenis nooit meer zal vergeten. Anders leven dan wij dat gewend zijn is ook leven, dat blijkt wel weer.
    Ik ben benieuwd hoe je na dit alles het strandleven zal gaan bevallen.
    Bij ons beginnen de blaadjes aan de bomen te komen, zijn de vogels aan het fluiten en nestjes aan het bouwen en is de zon doorgebroken. Je wordt er helemaal vrolijk van.
    Dag meid, veel liefs van je Pa en van Marian.

  • 18 April 2009 - 12:11

    Coby:

    Kuitspieren doordat je door de modder gewaad hebt en wat zijn dat voor witte papiertjes die de mensen op de tafels hebben. Ha ha ha, je houdt het nog geen 1+_ uur uit op het strand en dan maar wentelen, ga toch iets fantasties doen, op je balkon kun je ook zonnen!!!Die foto met jou in de boom is een mooie kerstfoto, jammer dat je weer terugmoet voor jou-neem het er nog van!!liefs

  • 21 April 2009 - 17:49

    Coby:

    er loopt een spuitende kater door de kamer rond, nu heb ik overal huishoudazijn gesprenkeld, schijnen ze niet tegen te kunnen, nou deze wel!Verder komen Owen en Mieke deze maand hier naar toe en 6 juni indonesies eten in Amsterdam, jij ook! en Wim/Bill ook al hier tzt, dan hebben we alles in een klap!! MP is toch weer een afknapper, ik leer het nooit, maar geniet jij maar van de bicardies en martinies, ik drink uitgeperste sinas, dit was een huislijk berichtje, veel liefs

  • 23 April 2009 - 15:14

    Veertjeee!:

    Wauw! Wat klinkt het allemaal weer geweldig! Ik kan niet wachten om alle foto's te zien. Geniet er nog maar even lekker van, want hier in Nederland valt weinig te beleven!
    Pas op met de zon, is heel gevaarlijk, ga er maar niet te veel in liggen (:P anders word je veeeeeeel te bruin :P hahaha) Nee hoor, lekker genieten nog even!

    Dikke kus van mij! xxxxxxxx

  • 26 April 2009 - 11:55

    Coby:

    ik vertel vol trots dat je gemalen bomen gegeten hebt en echt bij de oermens geweest bent, maar helaas het "LICHT"niet gevonden hebt, wel de reislust nu toch echt in je bloed zit kennelijk!Vandaag voor het eerst een MP zomerjurk aan, maar te koud nog.De geraniums staan weer buiten op de tafel en de asbak is wat groot uitgevallen. Overigens zie jij er blakend uit, misschien kun maar beter in de rimboe gaan leven en mooie bamboehuizen voor burn-out juppen gaan bouwen/resorten waar ze over het leven kunnen peinzen/hun ÏK"vinden ipv 10 dagen in een oncomfortabel klooster, zeer veel liefs voor wie dit wil Coby

  • 29 April 2009 - 12:24

    Coby:

    Ach arm kind, nu nog 2 daagjes en dan de helse tocht terug!!!Lekker voor de zon uit vliegen en dikke benen en dikke pootjes krijgen!!!!!Gelukkig zijn er genoeg vrienden die naar je uitkijken en met wie je feest kunt gaan vieren op 5 mei bevrijding van Nederland, van de laatste oorlog, je weet wel..Bel mij tzt op als je puf hebt weer om mij te zien, relax en houd de warmte in je lijf en ga genieten van kaas. veel liefs en tot gauw.

  • 01 Mei 2009 - 11:03

    Oom Jannes:

    wat een fantastische ervaring in Siberut! je bent echt een antropoloog op zoek naar authentieke dinge; leuk. we zien je in haarlem op mieke's verjaardag, liefs ook van Anne Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 April 2009

Aloeta

01 April 2009

Op een bootje

16 Maart 2009

Zennnnnnnn

28 Februari 2009

Certified open water diver!

17 Februari 2009

In the jungle the mighty jungle...
Hannah

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1354
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 03 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: