Zennnnnnnn - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu Zennnnnnnn - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu

Zennnnnnnn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

16 Maart 2009 | Laos, Vientiane

Nou okeeeee
ik ben net terug van de 10dagen meditatie cursus.
Ik heb het ware licht nog niet gezien moet ik je heel eerlijk bekennen. Het was wel echt een supertoffe ervaring om een keer mee te maken.
Het werkt dus als volgt: 10 dagen lang sta je om 4uur op en ga je om 9uur 's avonds naar bed. En in die tussentijd eet je 2x en al die andere uren zit je eigenlijk braaf op een kussentje op de grond pijn te lijden, op je ademhaling te letten en te mediteren. In die volgorde...
Het is echt extreem zwaar en je denkt in het begin echt dat je gek wordt. Maar dat is dus ook een beetje de bedoeling. Maar inderdaad zoals beloofd, na 6 dagen helse pijnen begint het te wennen en leer je de pijn weg te nemen.
op de 10e dag mocht je eindelijk met elkaar praten. Dat hielp alsnog niet echt, want ik zat er alleen maar met thaise vrouwen, whahahaah
Ik heb in ieder geval wel veel thaise vrienden gemaakt.
Iedereen kwam even zijn engels oefenen en ik heb mijn thais geoefend.
Uiteindelijk kon ik nog een lift krijg van de thaise nonnen naar Laos, echt super cool. Achter in de pick-up truck met de thaise nonnen. Die echt veel respect krijgen van de bevolking.
Zoals gezegd, ben ik nu in Laos, ik ben een beetje ziek geworden, niets ernstigs hoor beetje verkouden en slap. Dus ik heb vrij weinig tot niets gedaan. Morgen ga ik verder Laos in en hoop ik dat ik me weer beter voel!
Heel fijn trouwens dat jullie zo begaan zijn met mijn leven ;) arjen en ik hebben inderdaad samen gedoken, goed hyves-speurwerk veer, petje af, en daarna zijn we weer ieder ons weegs gegaan.
Leute, het ga u goed!!!
Kus hannah

  • 16 Maart 2009 - 11:00

    Wilko:

    Ik heb je ook nooit zo'n meditatietype gevonden Han. Heb je je knuffel nog?

  • 16 Maart 2009 - 14:22

    Mr Martie:

    Ha die stille zus, heel goed in de voetsporen van de grote broer! Stoer hoor! valt namelijk niet mee hoor!

    Veer bedankt voor het speurwerk, was namelijk een vraag die ook bij mij leefde, waar is die hele Arjen in het verhaal???

    Maar goed, met dank!

    Hoop dat je tocht weer verder goed gaat? Vast wel. Je moet maar denken, broer is ook ziek geweest en zo heeft hij zijn 31ste levensjaar ingeluid!

    Dikke kus,

    tot niet heel snel!

    Martijn

  • 16 Maart 2009 - 22:48

    Astrid:

    Pff respect hoor! Je zult wel moe zijn van het niets doen.. Kennen we je straks nog terug na deze ervaring of ben je tegenwoordig gehuld in het wit? Heel veel plezier in Laos toegewenst! X

  • 16 Maart 2009 - 22:55

    Coby:

    jammer dat je het licht niet zag, wel de pijn, mag je dan niet lopend mediteren?geen voice/mail gehoord, computer doet het, tentoonstelling in het stedelijk succes, matras keihard!=als mediteren?

  • 16 Maart 2009 - 23:07

    Coby:

    je broer zit in een soort midlifecrises.Ik wil Trouw weer terug!marktplaats toch weer.ben gedaald tot as the world turnsnivo=is dat goed of fout?Ik doe leuke dingen zoals...Even wat stevigs eten jij en hup weer voort, liefs en vette zoen,coby en nagels v.Janneke

  • 18 Maart 2009 - 18:19

    Coby:

    heb sabine/anne/Ischa rondgeleid door Zwolle en de tentoonstelling en de reactie is: heftig!!!Vind dat je een kleurrijk dekbed had in je cel!Ga je nog iets met de thaise nonnen doen? koken/schrobben/bedelen/ goede werken?Lijkt mij wel boeiend om dat te doen.Zorg echt goed voor jezelf= moederlijk maar gemeend.Nu ga ik koude quiche eten en dom hangen

  • 22 Maart 2009 - 21:19

    Wally:

    Ja, duiken op bountyeiland met sexy Eric is ff anders dan zwijgen met de nonnen. Ik kon me niet voorstellen dat dit jouw ding zou zijn. maar goed je moet alles ooit eens geprobeerd hebben, nietwaar? Is er in Laos veel te beleven, of is alles er strak georganiseerd? Je hoort wel eens van die verhalen. Ik ben benieuwd wat je in je volgende bericht schrijft. Stuur je nog wat pics?

  • 23 Maart 2009 - 21:30

    Dominique:

    Dat zou dus echt niks voor mij zijn.....10 dagen stil zijn, poe echt niet. Petje af dat het je gelukt is! Ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal en foto"s. Erg leuk zo om alles bij te houden en een beetje te weten waat je zit. Geniet van Laos, ik hoop dat je je alweer wat beter voelt. kus Dominique

  • 25 Maart 2009 - 23:56

    Je Moeder:

    vandaag in de regen met Liz nr A/dam geweest, tent. over loverboys bekeken, niets aan.Zoiets gaat gewoon door(walglijk)daarna thuis met mijn stageaire gegeten vis en over alzheimer gepraat, leuk ze is net 23 jaar en gaat bij 4 roses binnenkort eten. Volgens klein winkel entrum was je niet goed voorbereid op 10 dagen zwijgen, ik vind dat onzin van haar, je moet tocvh eens begnnen aan iets!!!!Als jij langer in het verre oosten wil bljven , meld dat dan even en ik steun je erin op welke manier dan ook, alles zal regge kome liefs Coby

  • 27 Maart 2009 - 18:11

    Coby:

    hardstikke goed om ook een andere cultuur te zien!Leuk dat het samenreizen met A zo goedgaat en tja welke streek moet je kiezen?lijkt mij wel handig dat je je indonesies even ophaalt, kan het laosiaanse weer vergeten.

  • 27 Maart 2009 - 18:17

    Coby:

    Lief dat je mailde over je reis, en hoe verzin je het om met barbiepoppen te gaan strooien!!B = 50 jaar geworden!Ga je nu ook op de golven zweven a la stoere boys uit de bladen?Ook liefs voor A !

  • 01 April 2009 - 18:05

    Anne Marie:

    Wat goed dat je bent gaan mediteren. Belangrijk dat je even alleen thais om je heen had dat maakt het echt bijzonder. Ben benieuwd wat je nu weer gaat doen! Liefs van Jannes en Anne Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 April 2009

Aloeta

01 April 2009

Op een bootje

16 Maart 2009

Zennnnnnnn

28 Februari 2009

Certified open water diver!

17 Februari 2009

In the jungle the mighty jungle...
Hannah

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 03 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: