Op een bootje - Reisverslag uit Bukit Tinggi, Indonesië van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu Op een bootje - Reisverslag uit Bukit Tinggi, Indonesië van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu

Op een bootje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

01 April 2009 | Indonesië, Bukit Tinggi

Heeeeeee misterrrrrrrr
Hier een bericht vanuit...... Indonesie, het land van de pinda's ,tabak, rijstvelden en.... regenbuien!
Ik schrijf dit vanuit Sumantra een ietwat uit de kluiten gewassen eiland onder maleisie, waar het nog redelijk tot zeer ongerept is.

Om maar even het verhaal op te pakken: Na de meditaitecursus heb ik een full speed tour door Laos gedaan, echt een briljant land. Minder toeristisch als Thailand, authentieker, oogverblindende natuur en prachtige steden. In Laos heb ik gekanoend en met een autoband door grotten heen gepeddeld.

Daarna ben ik naar Indonesie, Bandung gevlogen om samen met arjen door indonesie te reizen ( dat wil zeggen, door sumatra te reizen)
Eerst hebben we een kleine week bij vrienden van arjen in Bandung gelogeerd. Echt supertof, Bandung is, net als heel indonesie, een gekkenhuis. Overal mensen, als mieren, op brommertjes, geen toeristen en een boel aandacht van kinderen en mensen die hun engels willen oefenen of gewoon even willen laten weten dat ze bestaan.

Daarna zijn we naar sumatra gereisd, al een avontuur op zich, waar we een vissersboot hebben gehuurd om een werkende vulkaan te beklimmen (was net zo eng als het klinkt) De brokstukken vlogen in het rond.... Maar het was een zeer gaaf avontuur, (inclusief het omkopen van de havenchief met sigaretten) en we zijn heelhuids weer thuis gekomen.
Nu ben ik aan het bijkomen van een bescheiden busrit van 34uur.... Een helse tocht zonder beenruimte, maar een oogverblindend landschap.
Ik zit nu in het midden van sumatra in Bukittingi waar allemaal gave meren zijn en het plan is om komende week naar een eiland te gaan waar de mentawai stam leeft ( van het tv programma groeten uit de rimboe schijnt) je kunt 10 dagen met ze meeleven en de oermens in jezelf ontdekken hahhahahahah klinkt als een onvergetelijke ervaring!
Dus als ik een tijdje niets van me laat horen is het omdat ik ergens in een hutje op het Siburet eiland zit!
Goed genoeg getypt voor 1 dag, ik heb het zeer ontwend om naar een computerscherm te staren :P

Liefs hannah

  • 02 April 2009 - 06:52

    Astrid:

    Haha, dus toch:-P!

    Wat heb je al ongelooflijk veel gezien zeg! Die stam lijkt me idd een onvergetelijke ervaring. Verwacht volgende keer een foto van Hannah met een botje door haar neus! Geniet ervan! X

  • 02 April 2009 - 10:48

    Coby:

    je hebt echt de smaak te pakken om jezelf te ontdekken!!!ik denk dat de oermens je beter bevalt en dan kun je tenminste bezig zijn met overleven en praten etc, het zal wel een soort toeristies HAPSKAMP zijn, nou je kon toen goed vlees van het bot afhalen!en in koeienhuiden liggen en pissen in het woud, de asbak word vreemd, liefs voorlopig en tot morgen weer.

  • 02 April 2009 - 11:45

    Je Pa:

    Hey Sweethart,
    wéér een stapje verder weg uit onze kultuur en weer een avontuur erbij! Sumatra, dat is nog eens wat anders dan Java. Spannende dingen doe je. We willen nu wel foto's zien, anders geloven we het niet... Volgens de atlas zit je vrijwel precies op de evenaar. Zijn het (oer-)bossen, bergen of open gebied? Hoor graag hoe het stamleven je bevalt. Vergeleken met jouw avonturen is het hier in Holland maar erg saai; bij ons begint de zon nu ook een beetje te schijnen en hebben we wat minder regen. Spannend hè? Als je dit leest ben je waarschijnlijk terug van je eiland. zal me benieuwe hoe 't was.
    Dag lieve.

  • 03 April 2009 - 13:52

    Coby:

    briefkaart is 3 april aangekomen, mooie hoedjes hebben die vrouwen op.Haas het gaat echt fout met je als in het platte holland terug bent, saaie mensen, die zeuren over treinen en de regering. Waat blijft de apenfotoo? met je zware telelens????Eet je je rijst met lepel/vork/handen??? Of scheur je vlees en kippen met je snijtanden af, heel goed om normaal te leven zonder mobiles of hyves, nu pas komt je ware aard naar boven en wat zal dat zijn??In Afrika is Martijn naar de Hottentotten geweest, die een half uur vantevoren nog bedienden in het hotel, en zich even moesten verkleden als hottentot, plaatsvervangende schaamte kreeg ik toen en ben niet gegaan, liefs

  • 05 April 2009 - 17:01

    Coby:

    met je broertje in de zon een biertje en BITTERBALLEN gegeten, hij stuurt je tzt een broederlijk mailtje.We konden mijn schilderijen niet zien omdat een tut allerlei schermen voor mijn werk gezet had en zgn. japanse bloemschikkursus gaf!!zo word ik niet ontdekt!!dan moet ik maar pioenrozen gaan schilderen, liefs

  • 06 April 2009 - 09:09

    Lisa:

    Hi Roomie,

    Ik ben jaloers!!!! door jou verhalen gaan mijn reiskriebels behoorlijk tekeer zeg. Klinkt geweldig. Geniet er nog maar even van, al vinden wij het niet erg als je straks weer terug bent in HTB
    ;-)


  • 07 April 2009 - 16:55

    Moeders:

    een beetje o/haaaien. Wel of geen jas/panty/hoge laarzen/winterpyjama?OH zo charmant en vrouwelijk!!Wel of niet op marktplaats bieden?kortom een interessant leven van mij.Blijf toch gewoon nog wat langer daar ergens, ik verhuis alles wel even naar mij toe en jij komt tzt alles bijna weggooien als je naar Delft gaat, via Herman(esther) gehoord, zo kom ik nog eens iets te weten!!knap toch dat ik nog steeds de computer onder controle heb. veel geluk en weinig bier, dan wordt je een hangbuikzwijn!heb radio +cd speler gekocht in 4 minuten voor 36 euro, dus dat is topkwaliteit.

  • 09 April 2009 - 18:29

    Coby:

    Nou iedereen gaat het land uit volgens mij en wat moet ik dan 14 april met 6 man die mijn tuin gaan snoeien, dat kan ik niet aan...Tegenwoordig kan ik weer lezen, dus concentratie is weer terug, maar wat kan jou dat schelen terwijl ji vrij en vrolijk in het zoute water spattert, overigens geen verwijt hoor!!!!De asbak wordt een kolosssaal werk met 2 waxine lichtjes(aanbieding Aldi)maar dan moet ik ook een grijptang kopen bij Tuinland, je begrijpt dat ik nerveus word en dat is niet de bedoeling, kortom je moet een GROTE kamer hebben hiervoor, genoeg geneuzeld, gun je veel ontspanning!!!! liefs Coby

  • 12 April 2009 - 19:21

    Coby:

    vandaag=i ste paasdag--je weet wel--allerlei spannende schoenen gezien met stilettohakken in een museum,zijn al je vrienden met vacantie? ik zie geen spannende berichtem meer van die mensen. Afgelopen donderdag heeft Esther weer examen moeten doen...met 2 andere vrouwen ga ik door op de woensdag met schilderen bij mij thuis.Hoe beviel het oermensgevoel???wordt jij nu veganist?veel liefs voor jou etc

  • 12 April 2009 - 19:50

    Els:

    Lieve Hannah!
    Inmiddels moet je wel weer eens terug zijn gekeerd van die traditionele stam, ben heel benieuwd hoe het was! Kun je ons nu op je eerste clubavond in Nederland een zelfgevangen maaltijd voorschotelen? En misschien daarna van de dierenhuiden een clubshirt maken :D
    Met mij gaat het wel redelijk, heb vrijdag een tentamen waar het leren niet echt voor lukt (terwijl ik daarvoor wel met de Pasen moederziel alleen in Groningen ben gebleven). Daarnaast was er wat hectiek rond de relaasie...Maar dat hoor je wel weer als je thuis bent, dat is al weer over drie weken! We missen je wel hoor!
    Geniet er nog van daar, heel veel liefs,
    Els

  • 12 April 2009 - 21:11

    Walraed:

    Jíj houdt 't vol zeg! Tien dagen in de bush en dan nog geen foto's sturen... het lijkt haast wel een echte tocht. Ik ben errug benieuwd wat je allemaal hebt meegemaakt. Wij leven atuurlijk helemaal met jullie in Indoinesië mee: de verkiezingen en Yudhoyono heeft de verkiezingen gewonnen; waarschijnlijk krijg je er niks van mee. Het oerwoud en je stam blijven zo ook wel bestaan hoop ik. Wij zijn net terug van 8 dagen in Barcelona; het mochten er nog wel 80 worden: een heerlijke stad om in te leven. Ik zal vanavond eens op jou gaan mediteren en dan proberen na te gaan of jij dat ook voelde. Want als telepathie werkt, dan hoeven we niet meer met zo'n stom toetsenbord te werken. Gewoon aan elkaar denken en het contact gaat vanzelf de aarde over. Dag meid, ik denk aan je!

  • 14 April 2009 - 17:16

    Coby:

    Ik was de hele dag weg toen 6 mannen mijn tuin gingen snoeien en ik verheugde mij op een kale schone tuin...NEEN HOOR, ze hadden wat takjes afgeknipt en ik zag geen verschil!!!dus in het najaar ga ik met argusogen kijken hoe ze wel alles met de grond gelijk maken. Interessant nieuws he???Zo is mijn huidige leven en heb je nog steeds geen racekak gehad? dat komt dat je altijd uitgeperste sinasappels drinken moest!!! oh ja, je mag een piepklein cadootje voor mij meenemen, een flesje met aroma's (2cm)voor om je hals, kies jij maar wat je denkt dat ik nodig heb!!!!Het zijn sacrale krachten/new age etc, is jou wel toevertrouwd, zie maar, zonder dat leef ik ook verder, zeer veel liefs voor iedereen!

  • 16 April 2009 - 12:21

    Martijn:

    Ha die lieve zus,

    jemig wat een opeenstapeling van avonturen, ben erg benieuwd hoe dit je allemaal dan weer vergaat? Vast wel goed. Hier ook alles goed hoor, lekker weer, en ja eindelijk bijna op vakantie naar Ierland, vast minder extrm als jij, maar wel heel veel zin in!

    Nou vermaak je?

    Dikke kus Martijn (& Dominique)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bukit Tinggi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 April 2009

Aloeta

01 April 2009

Op een bootje

16 Maart 2009

Zennnnnnnn

28 Februari 2009

Certified open water diver!

17 Februari 2009

In the jungle the mighty jungle...
Hannah

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 03 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: