Plakken voor gevorderden - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu Plakken voor gevorderden - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Hannah Cremers - WaarBenJij.nu

Plakken voor gevorderden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hannah

12 Februari 2009 | Thailand, Ayutthaya

He bij deze even een heel kort berichtje. na een slopende vliegreis ben ik aangekomen in heet en sauna-achtig thailand.
Tot zover ging alles goed, ik had uiteraard een strakke planning en dacht precies te weten hoe ik vanaf het vliegveld naar de trein kon komen, lang leve de lonely planet natuurlijk.
Na letterlijk 5x het vliegveld op en neer te hebben gelopen, en 100x te zijn aangesproken voor een taxi (NEEE ik wil geen taxi) kwam ik er na een hele lange discussie met een taxichaffeur (het ouderwetse handen en voetenwerk) achter dat ik op een heel ander vliegveld stond... Bangkok heeft sinds kort een nieuw vliegveld en die stond nog niet in mijn lonely planet whahaha foutje bedankt
Toen heb ik met een hele omleiding van bussen, tuk-tuks (=levengevaarlijke driewieler) en treinen uiteindelijk toch nog de plaats van bestemming bereikt!
En ik moet zeggen het is goed vertoeven hier, het is echt bloedmooi hier.
Morgen ga ik per fiets en boot hier de omgeving verkennen, een beeldje cultuur snuiven. Ik zit namelijk in een stadje die voor een groot deel uit eeuwenoude ruines van tempels bestaat.
Ben benieuwd!
Tot zover mijn niet zo korte verhaaltje, nu ga ik snel weg mijn biertje staat lauw te worden...

• 12 Februari 2009 - 12:52

Eshter:

Hey Han,
    Was zo benieuwd hoe je reis was gegaan!! Leuk dat je al een stukje hebt getyped :) Ben oprecht een beetje trots op je dat je zomaar de weg hebt gevonden in chaotisch Bangkok, dus een schouderklopje daarvoor en nu nog foto;s maken hoor. Met of zonder Bokito... ;)
    xx!

• 12 Februari 2009 - 17:26

Lotte-marije:

Hoi hannah, dat klinkt goed!!! haha goed opgelost met de opdringerige taxixhauffeurs! Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's, maar het klinkt allemaal erg leuk!! Ben benieuwd naar je volgende avonturen ;). kus!

• 13 Februari 2009 - 07:31

Els:

Go Han!
    Leuk zo'n klein misverstandje.. Zet je wel meteen aan het werk, dat biertje had je wel verdiend.
    Veel plezier en hopelijk horen we gauw weer van je!
    xxx Els

• 13 Februari 2009 - 07:47

Anne Marie:

Dag Hannah, Wat goed om van je te horen! Dat gedoe op het vliegveld klinkt heel bekend in de oren. Wat heerlijk om in zo'n mooi gebied te zitten! Liefs Anne Marie en Jannes

• 13 Februari 2009 - 09:20

Mama:

Tjee het ws dus nog "dramatieser"dan ik vermoedde in bankok, handig zo'n nieuw vliegveld, klasse dat je je koelbloedigheid bewaard hebt, je bent in de ogen van de Thais een soort blonde godin denk ik, overigens wat voor schoenen draag je? liefs Coby

• 13 Februari 2009 - 09:40

Anke:

Hannah jij openbaarvervoerkoning:P het klinkt nu al mooi, nu nog de fotootjes!geniet ervan laiverd,dikke kus en niet te bruin worden.

• 15 Februari 2009 - 16:08

Martijn & Dominique:

Ha lieve (schoon)zus,

Tja, dat valt niet mee zeg! Hier is het ook net een sauna, heerlijk briesje, 28 graden, rozeetje op het terras, en lekker laat licht 's avonds, waarom ben je eigenlijk weg gegaan???

Liefs Dominique en Martijn

Ps. ik kijk dus toch!! Goed he!

• 16 Februari 2009 - 22:39

Astrid:

Hey Hannemans

Ohnee wat een reis.. Wat een ramp om na zo'n lange vlucht ook nog eens niet meteen je bedje in te kunnen duiken! Geniet iig volop van je eerste dagen want de tijd gaat beresnel (ik spreek uit ervaring;)Klinkt iig super allemaal, wacht op je fotos!

X

• 04 Maart 2009 - 13:01

Oom Jannes:

Ben jaloers. Je maakt heel wat mee! Zie je ook wat cultuur, ik bedoel met een grote C? Ik bied je een lunch aan in het restaurant van het Nationale Museum van Thailand; reken dat later met je af, groet